Oude Ambachten en Brabantse Volksmuziek in het Boerenbondsmuseum

Op zondag 28 april biedt het Boerenbondsmuseum een unieke kans om in de tijd terug te gaan. Op deze dag zullen in alle gebouwen van het museum verschillende oude ambachten tot leven komen door de inzet van onze gepassioneerde vrijwilligers. Bezoekers kunnen kennismaken met inwoners van een typisch Peeldorp rond het jaar 1900. Maak kennis met de veldwachter, de pastoor, boeren, boerinnen, schoolkinderen en straatmuzikanten, die allemaal bijdragen aan de historische ambiance.

Bovendien zal de volksmuziekgroep Kwartjesvolk uit Zeeland het publiek entertainen met hun traditionele Brabantse volksmuziek. Deze groep staat bekend om hun humoristische en energieke optredens en brengt een repertoire dat varieert van liedjes over dagelijkse gebeurtenissen tot intieme luisterliedjes.

Het museum is 28 april open van 13u tot 17u.